Vi søger en stærk profil til en stilling som Head of E-Commerce & Marketing

Vores klient – hovedkontor i København – beskæftiger godt 130 medarbejdere som tilsammen udgør et fantastisk team med stor energi og passion for at nå høje fælles mål. De nuværende markeder er voksende, og der er stort potentiale for at tage endnu flere markedsandele med de rette indsatser.

Virksomheden er markedsleder i Danmark inden for online -og offline salg af refurbished forbrugerelektronik. Man har gennemført opkøb i 2021 og positioneret sig yderligere, men ambitionerne er i de kommende år at udbygge positionen og at  ekspandere yderligere.

Forretningen har indtil videre været bygget op om B2C markedet, men B2B markedet vil fremover også være et stort fokusområde.

Med direkte reference til CEO og som en del af virksomhedens øverste lederteam, får du ansvaret for branding, brugeroplevelsen, prisstyring (sammen med Operations), A/B test, konkurrentovervågning, nye features og services samt især ansvaret for optimeringen af konverteringsevne og indtjening. 

  • Sammensætte, lede og videreudvikle e-commerce team samt tiltrække topperformers
  • Daglig drift af afdelingen som i dag består af 4 dygtige medarbejdere, herunder planlægning af opgaver og årshjul samt styring og afvikling af projektporteføljen
  • Indsigt i SEM, SEO, CRO, UI & UX, Web analytics, SoMe, automation & e-mail og attribution
  • Indsigt i Google Analytics og Magento
  • Ansvarlig for sammen med IT at udvikle, drifte, vedligeholde webshops
  • Sikre dagligt fokus på konverteringsoptimering
  • Sikre at afdelingens medarbejdere er på forkant med de muligheder, udviklingen på nye medier/platforme/teknologier/software skaber
  • Skarp, valid og kontinuerlig tracking, analyse og effektdokumentation, der omsætter data til øget indtjening.
  • Skabe en effektiv content produktionsproces, der sikrer effektiv, rettidig og transparent eksekvering af afdelingens projekter.
  • Ansvarlig for offline markedsføring for vores 9 fysiske butikker i samarbejde med Operations

Stillingen ønskes besat hurtigst muligt og den kommende Head of E-Commerce & Marketing forventes at opbygge afdelingen, drive teamet, sætte overliggeren højt samt især sikre hurtig og skarp eksekvering af udviklingsprojekterne.

Vi forestiller os at du:

  • er erfaren og kommercielt orienteret e-commerce manager
  • brænder for at optimere brugeroplevelsen samt maksimere indtjeningen på hver eneste besøgende!
  • sikkert sidder i en lignende stilling og har skabt/videreudviklet en succesfuld B2C e-commerce-forretning.
  • har solid erfaring med både konverteringsoptimering, brugertests, adfærdsanalyser, analytics og tracking setup samt contentstrategien.
  • har erfaring med medarbejderledelse og projektledelse og er skarp til prioritering og styringen af en projektportefølje.

Du brænder for at tiltrække, fastholde og udvikle dygtige specialister til et vinderhold, formet af engagement, passion og performance. Du er datadrevet, analytisk skarp samt logisk tænkende og danner dig hurtigt overblik over processer, workflows, konsekvenser og sammenhænge. Du kan se, hvad der ser godt ud, men frem for alt er dit fokus på strategiske og taktiske initiativer, der løfter konvertering og indtjening. Du er også en empatisk teamplayer, og du trives på en uhøjtidelig arbejdsplads, hvor start-up-tankegangen og entreprenørskabet hersker inden for de få opstillede rammer og processer.

Du får ansvaret for denne strategisk vigtige funktion, der løfter virksomheden til næste niveau. I processen får du gode muligheder for faglig, personlig og ledelsesmæssig udvikling, og der er gode muligheder for at udvikle og udvide din rolle.

Start/Ansøgningsfrist:

Hurtigst muligt – vi ansætter, når rette kandidat er fundet.

Kontakt/Ansøg:

Vil du vide mere om stillingen er du velkommen til at kontakte/sende CV til:

Jan Maagaard (jm@maagaardogpartnere.dk / +45 2712 0782