Stor international medie- og underholdningsvirksomhed søger til deres kontor i København en erfaren og innovativ Senior Research Manager til en tværgående og central stilling i koncernen.

Din rolle

Som Senior Research Manager skal man sikre at alle afdelinger anvender relevant og tilgængelig research og man løbende er opdateret omkring nyeste research indenfor digitale medier og TV. Dette sker i samarbejdet med kompetente kolleger i Danmark samt internationalt.

Som Senior Research Manager får du en helt central rolle i virksomheden og fungerer som analytisk bindeled mellem alle afdelinger (Salg, Program, Marketing og Sporten). Du skal i samarbejde med eksterne samarbejdspartnere, drive udviklingen af relevante analyse, og gøre dem anvendelige i dokumentationen af mediets effekt. Du skal være med til at samle og udvikle virksomhedens research så den kan danne grundlag for strategiske og taktiske beslutninger i Direktionen, Salg, Marketing, Program og Sporten.

Senior Research Manageren skal arbejde på tværs af afdelinger og sikre at data omsættes til anvendelige analyser i hhv. programafdelingen og salgsafdelingen (TV og Digitalt).

Du har ansvar for at de kommercielle interesser varetages ifm. seermålingen fra Kantar Gallup.

Du skal være proaktiv og gerne have erfaring med og en forståelse for at koble seeradfærden til programindhold, og du skal supportere programafdelingen med både kvantitative og kvalitative analyser for at kvalificere afgørende programbeslutninger.

Du har fingeren på pulsen angående udviklingen og trends indenfor fremtidens seeradfærd og medielandskabet, samt forskningen på områderne.

Du udfordrer gerne status quo og sikrer at virksomheden altid vurderes som innovativ ift. anvendelsen af analyser. Dette gælder for:

  • Anvendelse af analyser i salgspræsentationer
  • Argumentation ift. mediebureauer, annoncører
  • Argumentation ift. leverandører (Produktionsselskaber, rettighedshavere m.m.)
  • Senior Research Manageren har ansvaret for at lede, motivere og uddanne analyseafdelingen.

 Du har

  • Minimum 5 års erfaring fra analysefunktion
  • Relevant videregående uddannelse
  • Stillingen kræver indgående kendskab til mediebranchen, og du skal have dybdegående analytiske kompetencer.
  • Selvmotiverende, initiativrig og omhyggelig
  • Gennemslagskraftig og med gode præsentationsegenskaber
  • Ledelseserfaring

 Start

Hurtigst muligt

Kontakt

Send ansøgning/CV til jm@maagaardogpartnere.dk. Ønsker du yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte Jan Maagaard (jm@maagaardogpartnere.dk / 2712 0782)